.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
وزارت حج و عمره عربستان، دستورالعمل‌ها و توصیه‌ های بهداشتی حج امسال را که شامل ایمن‌ سازی در برابر برخی بیماری‌ها است، ابلاغ کرد. دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
وزارت حج و عمره عربستان، دستورالعمل‌ها و توصیه‌ های بهداشتی حج امسال را که شامل ایمن‌ سازی در برابر برخی بیماری‌ها است، ابلاغ کرد.(ادامه)
کبد چرب یا استئاتوز کبدی (hepatic steatosis) یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در جهان امروز ناشی از تجمع بیش از حد چربی در کبد است؛ اگر این تجمع چربی ادامه پیدا کند، می‌تواند التهاب کبدی ایجاد کند. آیا کبد چرب قابل‌درمان است؟
کبد چرب یا استئاتوز کبدی (hepatic steatosis) یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در جهان امروز ناشی از تجمع بیش از حد چربی در کبد است؛ اگر این تجمع چربی ادامه پیدا کند، می‌تواند التهاب کبدی ایجاد کند.(ادامه)
بررسی ها و مطالعات پزشکی نشان داده است که روزه داری برای تمامی بیماران ضرر ندارد و هستند برخی از بیماران که روزه گرفتن برای سلامت آنها مفید است. روزه داری برای کدام بیماران خطر ندارد؟
بررسی ها و مطالعات پزشکی نشان داده است که روزه داری برای تمامی بیماران ضرر ندارد و هستند برخی از بیماران که روزه گرفتن برای سلامت آنها مفید است.(ادامه)
یک دکترای پزشکی حرفه‌ای در حوزه پیشگیری و مدیریت بیماری‌ها می گوید: شایعترین دلیل چرب شدن کبد ، چاقی و اضافه وزن است . با «کبد چرب» چه کنیم؟
یک دکترای پزشکی حرفه‌ای در حوزه پیشگیری و مدیریت بیماری‌ها می گوید: شایعترین دلیل چرب شدن کبد ، چاقی و اضافه وزن است .(ادامه)
خوردن غذاهای مفید می‌تواند به کاهش آسیب ناشی از بیماری‌های کبدی کمک کند و بدن را سالم نگه دارد. این موضوع در خصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی مانند سیروز یا هپاتیت C نقش دارد. ابتلا به هر یک از این بیماری‌ها می‌تواند کبد را در فیلتر کردن مواد مغذی و پاکسازی بدن با مشکل مواجه سازد. کبد شما با این 5 خوراکی 100 سال بی دردسر کار می کند
خوردن غذاهای مفید می‌تواند به کاهش آسیب ناشی از بیماری‌های کبدی کمک کند و بدن را سالم نگه دارد. این موضوع در خصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی مانند سیروز یا هپاتیت C نقش دارد. ابتلا به هر یک از این بیماری‌ها می‌تواند کبد را در فیلتر کردن مواد مغذی و پاکسازی بدن با مشکل مواجه سازد.(ادامه)
این عارضه ممکن است در صورت مصرف بیش از حد استامینوفن یا سایر داروها اتفاق بیفتد. مکمل‌های گیاهی، ویروس‌ها و بیماری‌های خودایمنی نیز می‌توانند باعث این امر شوند. اما بیشتر اوقات بیماری‌های کبدی و نارسایی کبد مزمن هستند و به‌تدریج رخ می‌دهند زیرا کبد به‌آرامی در طول زمان آسیب می‌بیند. با این ۷ علامت حتما به پزشک مراجعه کنید!
این عارضه ممکن است در صورت مصرف بیش از حد استامینوفن یا سایر داروها اتفاق بیفتد. مکمل‌های گیاهی، ویروس‌ها و بیماری‌های خودایمنی نیز می‌توانند باعث این امر شوند. اما بیشتر اوقات بیماری‌های کبدی و نارسایی کبد مزمن هستند و به‌تدریج رخ می‌دهند زیرا کبد به‌آرامی در طول زمان آسیب می‌بیند.(ادامه)
بیماری های کبد علائم مختلفی دارند. یکی از علائم اولیه که می توانید سریع آن را تشخیص دهید، ایجاد مشکلاتی بر روی پوست کف دست می باشد. علامت بیماری کبد روی دست
بیماری های کبد علائم مختلفی دارند. یکی از علائم اولیه که می توانید سریع آن را تشخیص دهید، ایجاد مشکلاتی بر روی پوست کف دست می باشد.(ادامه)
بیماری‌های کبدی یکی از خطرناک‌ترین عوارض نوشیدنی‌های گازدار و شیرین کننده مصنوعی هستند. نوشیدنی پرطرفداری که کبد را نابود می‌کند
بیماری‌های کبدی یکی از خطرناک‌ترین عوارض نوشیدنی‌های گازدار و شیرین کننده مصنوعی هستند.(ادامه)
۶ عامل نابودی کبد
بیماری کبدی می‌تواند ارثی یا ژنتیکی باشد، این عارضه می‌تواند در اثر تجمع چربی در سلول‌های کبد به وجود آید.(ادامه)
۶ عامل خطرزا برای کبد
بیماری کبدی می‌تواند ارثی باشد اما مشکلات کبدی همچنین ممکن است به خاطر عوامل مختلفی که به این عضو حیاتی آسیب می‌زنند مانند ویروس‌ها، مصرف الکل و نیز چاقی ایجاد شوند.(ادامه)
غذاهایی برای درمان کبد چرب
سبک زندگی سالم و میانه روی در رژیم غذایی بهترین راه برای حفظ سلامت کبد است رژیم غذایی مناسب برای کبد چرب غذای کم کالری است چرا که مصرف غذای پرکالری و پرچرب می تواند وضعیت کبد چرب را بدتر کند.(ادامه)
عامل اصلی بیماری کبد
پزشکان معتقدند چاقی و اختلال در متابولیسم قند و چربی، باعث سیروز کبدی می‌شود.(ادامه)
کبد چرب چیست و برای درمان آن چه باید کرد؟
کبد چرب عارضه‌ای شایع است که در نتیجه تجمع چربی اضافی در کبد ایجاد می‌شود.(ادامه)
علل اصلی شیوع خاموش بیماری کبد چرب چیست؟
نتایج یک مطالعه نشان می دهد افرادی که دچار زخم های کبدی پیشرفته ناشی از چاقی، دیابت و اختلالات مربوط به آن هستند، در اثر بیماری کبدی، جان شان را از دست می دهند.(ادامه)
توصیه‌هایی برای بهبود عملکرد کبد
بیماری کبد چرب بر اثر انباشت چربی مازاد در کبد ایجاد می شود و در چند دهه اخیر، سبک زندگی ناسالم موجب افزایش موارد ابتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی در بزرگسالان شده است. (ادامه)
۱۴ خاصیت شگفت انگیز برگ‌ درخت کاری
برگ‌های کاری به شکلی گسترده در هند برای اهداف آشپزی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.(ادامه)
پاکسازی کبد را به خاطر ۷ دلیل، فراموش نکنید
اگرچه کبد خود قادر به پاکسازی سموم بدن است اما به دلیل افزایش عادات ناسالم زندگی، این قابلیت کبد ممکن است رفته رفته کم رنگ تر شود، و در موارد پیشرفته تر سرطان کبد خود را نشان می دهد. (ادامه)
با این ۷ بیماری همیشه احساس خستگی می‌کنید
۷ بیماری و اختلالی را که باعث می‌شود همیشه احساس خستگی داشته باشید بشناسید. (ادامه)
فواید روزه‌داری بر کبد چرب و دستگاه گوارش
فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد گفت: افراد با کبد چرب اگر از تغذیه مناسب استفاده کنند و روزه بگیرند باعث می‌شود که میزان چربی‌های ذخیره شده در محیط تبدیل به کتون بادی شده و دفع می‌شود. این روند اگر موجب کاهش وزن هم شود اثرات مفید روزه داری بیشتر دیده شده است.(ادامه)
کبد و ۲۰ نشانه بروز مشکل در آن
مدفوع رنگ پریده ممکن است نشانه ای از عملکرد نادرست کبد باشد. البته، پیش از مراجعه به پزشک برای چند روز شرایط مدفوع خود را زیر نظر بگیرید زیرا ممکن است این تغییر رنگ تنها به واسطه غذایی که به تازگی مصرف کرده اید، شکل گرفته باشد.(ادامه)
مبتلایان به کبد چرب کدام غذاها را نخورند؟
یک متخصص تغذیه با اشاره به عوامل ابتلا به کبد چرب، به ارائه توصیه های تغذیه ای جهت جلوگیری از بروز این بیماری پرداخت.(ادامه)
یک فوق تخصص گوارش و کبد بالغین گفت: مصرف غذاها با کالری کمتر و فیبر بیشتر به بیماران کبد چرب توصیه می‌شود.
مهم‌ترین درمان در بیماران کبد چرب
یک فوق تخصص گوارش و کبد بالغین گفت: مصرف غذاها با کالری کمتر و فیبر بیشتر به بیماران کبد چرب توصیه می‌شود. (ادامه)
این نوشیدنی ضد سرطان را بشناسید
طبق آخرین یافته‌ها، قهوه می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد، ششمین سرطان شایع در جهان کمک کند.(ادامه)
بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا
با شروع فصل سرما و افزایش احتمال ابتلاء به بیماری‌های تنفسی و بیماری‌های عفونی و ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا، تجویز این واکسن توصیه می‌شود.(ادامه)
با این نشانه‌ها شما کبد چرب دارید
بیماری کبد چرب به معنی انباشت چربی در سلول‌های کبد بوده البته طبیعی است که چربی در کبد داشته باشید، اما وقتی که چربی بیش از ۵ تا ۱۰ درصد در کبد وجود داشته باشد، در این صورت فرد به بیماری کبد چرب مبتلاست.(ادامه)
علت گرفتگی عضلات پا در شب چیست؟
گرفتگی عضلات پا در شب، انقباض دردناک و ناخواسته ماهیچه پا خوانده می‌شود که افراد به طور معمول هنگام خواب دچار آن می‌شوند.(ادامه)
سلامت کبد را پیش از بیماری جدی بگیرید
فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به عوارض متعدد بیماری های کبدی بر بدن گفت:‌ قبل از آنکه کبد دچار مشکل شود، سلامت آن را جدی بگیرید.(ادامه)
۵ توصیه برای داشتن کبدی سالم
کبد به عنوان یکی از اعضای حیاتیِ بدن حدود ۵۰۰ وظیفه مهم دارد که از بین بردن تمام سموم بدن، پاکسازی داروها از بدن و متابولیسم تمام مواد غذایی از جمله وظایف آن است و از این رو سلامت کبد برای سلامت عمومی بدن از اهمیت بالایی برخوردار است.(ادامه)
نشانه شایع بیماری کبد
مهمترین علائم بیماری کبد کدام است؟چه عواملی در تبدیلکبد به کبد چرب موثر هستند؟راههای درمان بیماری کبد چیست؟(ادامه)
کبد چرب و علائم هشداردهنده که نباید از آن‌ها غافل شد
اگر به سلامت کبد خود اهمیت می‌دهید توصیه می‌کنیم با نشانه‌های چرب شدن آن آشنا شوید.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.